Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του «Ελεύθερου Τύπου», οι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών προβλέπουν:
-Σημαντικές αυξήσεις τελών κυκλοφορίας για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα με μεγάλη εμπορική αξία, τα οποία πρωτοκυκλοφόρησαν στην Ε.Ε. ή στην Ελλάδα από το 2011 και μετά.
-Μικρότερες αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας για τα μεγάλης εμπορικής αξίας Ι.Χ. αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ε.Ε. ή στην Ελλάδα την περίοδο από το 2006 έως το 2010.
-Μικρές μειώσεις τελών κυκλοφορίας για τα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού Ι.Χ. αυτοκίνητα που πρωτοκυκλοφόρησαν την περίοδο από το 2000 έως το 2005 σε Ε.Ε. ή Ελλάδα.
-Μεγαλύτερες μειώσεις στα τέλη για τα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού Ι.Χ. τα οποία κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ε.Ε. ή την Ελλάδα πριν από το 2000.
Επίσης, σύμφωνα με την ΕΡΤ, τα τέλη κυκλοφορίας με τους ρύπους φαίνεται ότι επεκτείνονται στα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από τις 1/1/2007. Αυτό σημαίνει επιπλέον επιβάρυνση από 130 έως 255 ευρώ για τουλάχιστον 1 εκατ. ιδιοκτήτες.
Παρελθόν αναμένεται να αποτελέσουν και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα που εκπέμπουν κάτω από 90 γρ. CO2. Σχεδιάζεται μείωση του ορίου στα 85 ή και 80 γρ. CO2. Αμετάβλητα από 22 έως και 135 ευρώ, θα μείνουν τα τέλη για αυτοκίνητα έως 1.357 κ.ε. Στο 5% θα κυμανθεί η έκπτωση για οχήματα από 1.358 έως 1.548 κ.εκ., δηλαδή από 213 έως 242 ευρώ και στο 10% από 1.549 έως 1.928 κ.εκ., ήτοι 225 έως και 288 ευρώ.
Το 40% θα φτάσει η μείωση για τα οχήματα πριν το 2000 καθώς η έκπτωση θα κλιμακώνεται όσο αυξάνουν τα χρόνια κυκλοφορίας. Τέλος, έως και 550 ευρώ λιγότερα θα πληρώσουν οι φορολογούμενοι με παλιά αυτοκίνητα πολύ μεγάλου κυβισμού.